dimecres, 14 de març del 2007

Avui, dia del PI...

Tal dia com avui, però de fa poc més de 500 anys, Isabel la Catòlica ordena als prop de 150.000 jueus del “regne” que es converteixn, o que marxin. El mateix dia, però 387 anys més tard neix Albert Einsetein.

Donc això, avui fa 128 que va néixer aquest bon home que als 16 anys va escriure el seu primer assaig científic. Als 26 acaba la tesi, i escriu 4 articles fonamentals sobre la física, per un dels quals més endabant li donen el premi Nobel de la Física.

Jo, d’aquí tres anys, hauré acabat (espero!) la meva carrera tècnica i no crec que hagi escrit més que alguna tonteria en aquest blog.

No és que vulgui fer-me mala sang -jo sempre havia volgut estudiar física- però és una tema que sempre m’ha interessat i que al cap i a la fi, és una mena d’assignatura pendent…


Té cara de bona persona. I estic segura que ho era. Si més no, a part d’escriure assaigs de física, també va ser un dels signants del manifest Russell-Einstein, d’on va néixer una conferència que més endabant, obtengué el premi Nobel de la Pau.

I perquè he començat amb això d’Isabel la Catòlica? Doncs perquè juntament amb el naixement d’Einstein són les efermèrides del dia. Això i els seus origens jueus.
A més, a Estats Units, es veu que tal dia com avui se’l coneix com el dia del PI (número), perquè amb el format americà de la data, avui seria 3/14. Quina gràcia, no?

2 mossegades:

Martouf ha dit...

El xico este, intento unir todos los esdevenimientos de la naturaleza en una sola ecuacion...

Todo Caos sigue un orden....intentaba demostrar....y si lo llega conseguir...yo creo k le falto tiempo....

Unknown ha dit...

Doncs et creus que la primera noticia que n'he tingut d'aquest dia va ser quan m'ho vas comentar ahir?

Llàstima que aixó dels dies mundials s'hagin inventat tant tard, perque sinó el dia 14 de març del 1592 haguès estat una festa espectacular!!