dijous, 31 de gener del 2008

Aniversaris

Una vegada em van dedicar unes paraules precioses, sinceres i tan plenes de significat que pràcticament es pot dir que em van canviar la vida.

Avui, qui les va escriure, hauria fet la centena d'anys. Fa poc vaig recordar un 14 de novembre amb una de les seves cançons, que per cert, us recomano tant aquesta com "las coplas del payador perseguido" o que mireu un video on canta "si se calla el cantor" amb Mercedes Sosa.

Qui també fa anys avui (uns quants menys), és el nostre Gali, que resulta que està de baixa a caseta. Així que aprofito per felicitar-lo de nou, tot i que per segona vegada no serà en persona. Per molts anys, Gali!


LE TENGO RABIA AL SILENCIO

Le tengo rabia al silencio
por lo mucho que perdí
que no se quede callado
quien quiera vivir feliz

Un día monté a caballo
y en la selva me metí
y sentí que un gran silencio
crecía dentro de mí

Hay silencio en mi guitarra
cuando canto el yaraví
y lo mejor de mi canto
se queda dentro de mí

Cuando el amor me hizo señas
todo entero me encendí
y a fuerza de ser callado
callado me consumí

Le tengo rabia al silencio
por lo mucho que perdí
que no se quede callado
quien quiera vivir feliz


Atahualpa Yupanki